Skoki dnia 12.09.2024 r.
Znak:OPS/271/10/2024
Zapytanie ofertowe na wykonywanie
specjalistycznych usług opiekuńczych
Zapytanie ofertowe w sprawie udzielenia zamówienia publicznego realizowanego na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.) tj. z pominięciem zapisów ww. ustawy.
Zamawiający:
Ośrodek Pomocy Społecznej Skokach
ul. Ciastowicza 11, 62-085 Skoki
tel. fax 61 892 58 28
Przedmiot zamówienia: wykonywanie specjalistycznych usług opiekuńczych stosownie do zapisów rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz.U. z 2024 r., poz.816).
I. Ogólny zakres wykonywania czynności:
1. Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, dbałość o higienę i wygląd, utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, korzystanie z usług różnych instytucji,
( zajęcia z neurologopedą)
(§ 2 pkt. 1 lit a. rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia
22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych usług opiekuńczych Dz.U. z 2024 r., poz.816 )
II. Termin realizacji zamówienia: X - XII 2024r.
Umowa zostanie zawarta od X 2024r.
Tryb postępowania: rozeznanie rynku.
Każdy oferent może złożyć swoją ofertę na jeden lub dwa zakresy usług określonych zapytaniem, lecz Zamawiający wymaga spełnienia warunków określonych przywołanym Rozporządzeniem i niniejszym zapytaniem.
III. Kryteria oceny ofert
Zamawiający oceni i porówna złożone oferty kierując się kryterium:
- 90 % - cena ( C )
Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tego kryterium może otrzymać 90 punktów. Pozostałym oferentom zostanie przypisana odpowiednio mniejsza liczba punktów.
Ocena pozostałych ofert zostanie obliczona wg następującego algorytmu:
Liczba punktów C = najniższa cena : cena oferty badanej x 90
- 10 % - roczne doświadczenie w świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych ( D )
Oferent spełniający to kryterium może otrzymać 10 punktów,
Ostateczna punkowa ocena każdej oferty stanowić będzie sumę liczby punków przyznanych w każdym z kryteriów wg wzoru :
LP – łączna liczba punków
C – cena
D – doświadczenie
LP = C + D
W cenie 1 godziny należy wliczyć koszty dojazdu oraz niezbędnych materiałów koniecznych do prowadzenia zajęć.
Niezbędne wymagania:
Specjalistyczne usługi są świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje stosownie do zapisów Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia
22 września 2005r w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2024 r., poz. 816)
IV. Wymagane dokumenty:
1.Oferta cenowa na wykonywanie jednej godziny specjalistycznych usług opiekuńczych określonych niniejszym zapytaniem.
2. CV. Wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby realizacji zamówienia stosownie do zapisu art.6 ust.1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 26.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych ( Dz.U. UE. L 2016.119.1)
3.Dokumenty potwierdzające wykształcenie osoby świadczącej usługi specjalistyczne (kserokopia).
4.Inne dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności
( dokument potwierdzający co najmniej 3 miesięczne doświadczenie w zakresie świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi)
5. Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych określonych w § 2 pkt. 1 lit. a) Zamawiający wymaga przedłożenia dokumentu potwierdzającego posiadanie przeszkolenia i doświadczenie w zakresie umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, kształtowania nawyków celowej aktywności, prowadzenia treningu zachowań społecznych.
V. Postanowienia umowne:
Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania usług specjalistycznych w miejscu zamieszkania osób korzystających z usług specjalistycznych z terenu Gminy Skoki w ilości godzin w miesiącu określonych przez OPS Skoki na podstawie wydanych decyzji oraz prowadzenia obowiązkowej dokumentacji w formie:
1. Karty czasu pracy osoby świadczącej usługi.
Zapłata za wykonane usługi specjalistyczne będzie dokonywana w terminach miesięcznych na podstawie dokumentów potwierdzających wykonanie usług specjalistycznych przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy po wykonaniu przedmiotu zamówienia bez zastrzeżeń Zamawiającego.
VI. Sposób przygotowania oferty:
Ofertę należy sporządzić na załączonym druku „OFERTA”. Oferta powinna być podpisana przez osobę uprawnioną. Ofertę złożyć można osobiście u zamawiającego w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Skokach, ul. Ciastowicza 11, 62-085 Skoki. Wzór oferty stanowi załącznik do niniejszego zapytania.
W przypadku składania oferty cenowej w siedzibie zamawiającego lub przekazać pocztą, na kopercie należy umieścić napis „Oferta na usługi specjalistyczne”.
Ofertę złożyć należy do dnia 03.10.2024 r. do godz. 10:00
VII. Termin i miejsce otwarcia ofert:
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 03.10.2024 r. o godz. 11:00 w Ośrodku Pomocy Społecznej w Skokach ul. Ciastowicza 11, 62-085 Skoki. Z Wykonawcą zostanie zawarta umowa cywilno- prawna lub umowa na świadczenie usług.
W przypadku wybrania prawidłowo złożonej oferty Zamawiający skontaktuje się z oferentem w celu podpisania umowy na realizację zamówienia.
Zamawiający nie przewiduje wezwania oferenta do uzupełnienia braków formalnych oferty.
Oferty które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
VIII. Osoba do kontaktu ze strony Zamawiającego:
Katarzyna Ciszewska
e-mail kciszewska@opsskoki.pl
tel. 61 892 58 28
Załącznik do zapytania:
- Załącznik do zapytania ofertowego